reklama

Oranžové lampy, starý most, ihrisko...

Už dávno som tu nebol o tomto čase. Všetko je dnes ako kedysi. Keď som tadiaľto každý večer chodieval k mojim starým rodičom, aby som u nich prespal a potom šiel do školy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na základnej sme chodievali na smeny - jeden týždeň ranná, druhý poobedná. Moji rodičia robili na smeny tiež a tak som každý druhý týždeň spával u babky, aby som doma nebol sám. Veľa sa tu toho nezmenilo. Prechádzam cez ten istý starý most, ktorý ani po desiatich rokoch nenatreli, chodník je takisto ešte rozpadnutý. Tie isté stromy, ktoré tu stoja už tak dlho, dokonca dlhšie, ako si myslím. A aj tie oranžové lampy tu ešte sú. Práve tie si najviac pamätám. Dodávali týmto večerom zvláštnu atmosféru. Potok tiež stále tečie, iba socha za mostom je iná, nejakí fagani ju prestriekali na žlto. Cesta, autá, cukráreň, ihrisko...Ešte donedávna tu stál starý, mocný orech, pod ktorým som sa učieval, po silnej víchrici ho však museli vyrezať. Lavičky, hojdačky a napravo stojí materská škôlka. Mnohokrát sme večer s deckami z ulice preliezli plot, vkradli sa dnu a hrávali fľašu... a cítili sa takí veľkí...Zdá sa mi, že zasa mám 8 rokov, zasa je ráno a babka ma budí, dáva mi chutné raňajky, dedko ide na záhradu nakŕmiť zajace. Robím si úlohy a o dvanástej sa poberám do školy. Prichádzam o polhodinu skôr. Chvíľu hráme naháňačku a keď som už unavený, chalani ma zavolajú hrať céčka. A hádžeme ostošesť. A napokon prídu baby a už hráme moju najobľúbenejšiu - Janko, Janko, koľko je hodín. To však už decká vychádzajú zo školy von a my sa musíme pobrať dnu. Škola sa začína...

Peter Marek

Peter Marek

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dubničan žijúci v Brne, milovník kvalitného umenia, antikvariátov, vína a syrov.____________________Josef Berg

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu